گزارش پروژه مهر

گزارشات سال ۱۳۹۷

« بسمه تعالی »

با توجه به اهمیت برنامه محور شدن فعالیت‌ها و تمهید سازوکارهای لازم جهت بازگشایی هرچه باشکوهتر مدارس و ارتقای کیفیت خدمات تربیتی مدارس تمام تلاش اعضای مدرسه معطوف به این هدف شده است. بنابراین لازم است مدیران مدارس اقدامات موثری را به منظور اجرای جشن ملی بازگشایی مدارس طراحی و اجرا کنند تا نقش و خاطره این روز به یادماندنی و تاثیر فضای فیزیکی آموزشگاه در اذهان دانش آموزان باقی بماند. برخورد اولیه دانش آموزان مخصوصا پایه اول با این فضا بر روح و روان آنها تاثیر مستقیم می گذارد. در آموزشگاه سعی شده فضایی شاداب و فرح بخش را برای دانش آموزان فراهم کند تا دانش آموزان عزیز بخصوص کلاس اولی ها با روحیه ای سرشار از شادابی وارد مدرسه شوند.

برای این هدف از تمام ظرفیت های موجود، توان علمی و عملی و مشارکت تمام عوامل سهیم و موثر استفاده شد. برنامه‌ریزی برای اجرای مطلوب و بهتر آیین ملی بازگشایی مدارس اهمیت بسیار زیادی دارد. البته با توجه به همزمانی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 98-97 با ایام ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام بخش مبارزه با ستمگران و نقش اساسی این واقعه بزرگ در انتقال پیام جهانی امام حسین (علیه السلام)، باید حرمت این ماه بزرگ حفظ شود. لذا بدینوسیله اقدامات انجام شده را به شرح ذیل جهت آگاهی به اطلاع می رساند.

رنگ آمیزی مسیر ورودی آموزشگاه :

نقاشی های کودکانه و نقاشی راهروی داخلی دبستان :

اجرای پروژه حیاط پویا :

نصب سایه بان برای آبخوری، ساخت اتاق جدید و نصب کمد در کلاس ها :

 

برگزاری اولین جلسه توجیهی اولیاء دانش آموزان پایه اول :

اولیاء در فرایند رشد و سرنوشت تحصیلی – تربیتی دانش آموزان پایه اول ابتدایی نقش بسزایی دارند؛ به همین سبب تعامل و همکاری جدی ایشان با مدرسه امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. در این راستا جلسه ای با حضور اولیاء دانش آموزان پایه اول برگزار گردید. از جمله مباحث مهم مطرح شده به شرح ذیل است:

  • آشنایی با ویژگی های رشد دوران کودکی
  • تمهید آمادگی های مورد نیاز کودکان برای

پیوند با محیط آموزش رسمی توسط خانواده

  • آشنایی با مقررات عمومی مدرسه
  • آشنایی اولیا با وظایف خود در قبال تربیت فرزندان
  • نحوه ی تعامل اولیاء با مدرسه و معلم

جشن شکوفه ها :

تزیین فضای داخلی و بیرونی دبستان جهت آغاز سال تحصیلی جدید

اجرای جنگ شادی :

ورود دانش آموزان به کلاس با عبور از دروازه مزیّن به قرآن کریم :

برگزاری نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس و ماه محرم :

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20